top of page

3 voordelen van het digitaal ondertekenen van documenten

Het ondertekenen van documenten is vaak een omslachtig proces. Neem als voorbeeld, het ondertekenen van een arbeidsovereenkomst. De overeenkomst wordt geprint, ondertekend, gestuurd of gegeven aan de medewerker, vervolgens ondertekent de medewerker de overeenkomst en geeft het weer terug aan de werkgever. Dit kan veel efficiënter!


Het digitaal ondertekenen van documenten is voor werkgevers een handige manier om tijd en geld te besparen. In deze blog delen we 3 voordelen van het digitaal ondertekenen van documenten.

1. Tijdbesparend

Met digitaal ondertekenen hoef je niet langer fysiek aanwezig te zijn om documenten te ondertekenen. In plaats daarvan kun je documenten ondertekenen vanaf elke locatie, op elk moment en op elk apparaat. Dit bespaart je niet alleen reistijd, maar ook de tijd die nodig is om documenten heen en weer te sturen voor ondertekening.


2. Kostenbesparend

Digitaal ondertekenen kan helpen om de kosten van papier, inkt en verzendkosten te verminderen. Daarnaast bespaart het kosten door geen tijd en middelen te hoeven besteden aan het handmatig verzamelen en archiveren van fysieke documenten.

3. Betere medewerkerservaring

Door het gebruik van digitale handtekeningen kunnen werkgevers een naadloze en gemakkelijke ondertekeningservaring bieden, waarbij medewerkers niet langer documenten hoeven te printen, te ondertekenen en te scannen. Met digitaal ondertekenen kunnen documenten snel en efficiënt worden ondertekend, waardoor de doorlooptijd wordt verkort.

In conclusie, digitaal ondertekenen van documenten is een waardevolle tool die bedrijven kunnen gebruiken om tijd en geld te besparen. Wil jij weten wat je op jaarbasis kunt besparen door documenten digitaal te ondertekenen? Voor al jouw vragen en verzoeken staan wij uiteraard beschikbaar. Je kunt ons bereiken via telefoonnummer 076 – 700 25 78 en / of mailen naar salaris@slry.nl.

12 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page